Hoe kunt u klachten van migraine verminderen of voorkomen?

Een deel van de mensen met chronische hoofdpijn, lijdt aan migraine. Lijdt u ook aan migraine, dan weet u ongetwijfeld de ernst van deze vorm van hoofdpijn. Bij ernstige migraine kunt u niet meer functioneren. Migraine kan ineens komen opzetten en soms voelt u al aan dat u weer een aanval krijgt. De momenten wanneer een migraineaanval optreedt, kan per persoon verschillen. Er zij mensen die wekelijks last hebben van migraine, tot mensen die het enkele malen per jaar krijgen. Genezing van migraine is momenteel niet mogelijk. Juist daarom kan het te overwegen zijn om een fysiotherapeut te bezoeken. Een behandeling kan ervoor zorgen dat klachten afnemen en u beter met een migraineaanval om kunt gaan.

hoofdpijn

Wat zijn de migraine klachten?

Migraine is niet alleen het hebben van hoofdpijn. Afhankelijk van de ernst van de aanval, kunnen er allerlei bijkomende klachten ontstaan. Veel migrainepatiënten raken overgevoelig voor licht en geluid. Tijdens een aanval sluiten zij zich het liefste op in een donkere ruimte om niet gestoord te worden. Misselijkheid en braken, pijn achter ogen, oren en in de slaap komt ook veel voor. Dit zijn migraine klachten die u ongetwijfeld bekend voor kunnen komen als u ook wel eens migraine heeft. Fysiotherapie zal migraine niet verhelpen, maar de ernst van de klachten kunnen wel verminderen bij een juiste behandeling. Zo kan fysiotherapie ervoor zorgen dat migraine dragelijk voor u wordt.

Hoe ziet een migraine behandeling eruit?

Het belangrijkste bij een migraine behandeling, is dat uzelf in staat bent om door uw handelen de symptomen zoveel mogelijk te vermijden. U moet bijvoorbeeld heel bewust bepaalde prikkels zien te vermijden die de trigger kunnen zijn voor een migraineaanval. Dit is lastig om toe te passen en daarom begeleidt de fysiotherapeut u. Ook zal de fysiotherapeut u bepaalde ontspanningsoefeningen aanleren, die u tijdens het opkomen van de aanval kunt toepassen. U zult zien dat klachten dan vaak minder ernstig van aard zijn.