Waar kunt u terecht voor bekkenpijn?

Het bekken is een kwetsbaar onderdeel van uw lichaam. Hierin bevinden zich belangrijk organen, zoals de blaas en de baarmoeder. Het bekken is voorzien van veel spieren. Dit is noodzakelijk, want u heeft het bekken nodig om uw urine en ontlasting op te houden en op de juiste momenten druk te zetten. De spieren vangen ook andere soorten van druk op, bijvoorbeeld wanneer u niest of hoest. Ervaart u pijn aan het bekken of pijn aan de bekkenbodemspieren? Dan is dit erg hinderlijk. Dit gaat veelal gepaard met andere klachten zoals het niet kunnen ophouden van urine en ontlasting. U kunt voor bekkenpijn dan fysiotherapie volgen.

bekkenpijn

Hoe kan bij bekkenpijn fysiotherapie helpen?

U moet niet met bekkenpijn en de daarbij behorende klachten rondlopen. Vooral als u last heeft van ongewild verlies van urine of ontlasting, dan is dit een behoorlijke belemmering in uw dagelijkse functioneren. Bij bekkenpijn kan fysiotherapie een oplossing zijn. Een deskundige bekkenfysiotherapeut is opgeleid om patiënten met bekkenpijn te behandelen. De bekkenfysiotherapeut is dan ook bevoegd tot het uitvoeren van inwendig onderzoek, mocht dit nodig zijn. Er zijn goede behandelingen mogelijk voor bekkenpijn, dus wacht u niet te lang met bekkenpijn, er kan ook uw klachten zeker wat gedaan worden.

Met bekkenpijn naar de fysio voor een behandeling

U doet er zeker goed aan om met bekkenpijn naar de fysio te gaan voor een behandeling door een bekkenfysiotherapeut. Er zijn diverse soorten behandelingen mogelijk, afhankelijk van uw klachten en uw wensen. De bekkenbodemspieren kunnen bijvoorbeeld behandeld worden met elektrostimulatie. Zo worden uw spieren goed getraind. In veel gevallen zult u al heel veel hebben aan aan de adviezen en tips van de bekkenfysiotherapeut. De therapeut zal u advies geven over hoe u uw blaas kunt trainen en hoe u het beste urine en ontlasting zo lang mogelijk kunt ophouden. Ook bepaalde ontspanningsoefeningen kunnen deel uitmaken van de behandeling. Zo kunt u zelf al heel veel doen om klachten zoveel mogelijk te beperken.